A közösség ereje

Menő a virtuális ruhabolt

2014. november 25.

Ki ne állt volna már a ruhásszekrénye előtt azzal a gondolattal, hogy miközben az esti programra nincs semmilyen értelmezhető ruhája, amit nyugodt szívvel felvehetne, a polcok mégis tele vannak olyan holmival, amit ugyan még lehetne hordani, de már megunta? A csereberélgetés viszont macera, és egyébként is, a barátnők ruhatárát már kívül-belül ismeri… Jó hír, hogy erre a helyzetre is van megoldás, bár még nem Magyarországon.

Poshmark cím.jpg

Nem lennénk meglepve, ha Manish Chandra is állt volna már hozzánk hasonlóan tanácstalanul a szekrény előtt, mindenesetre 2011-ben gondolt egyet, és egy nem túl bonyolult mobilos appot létrehozva megalkotta a Poshmark nevű virtuális piacteret.

Eddig ebben semmi extra nincs, ám a cél mindenképpen különlegessé teszi. Az alapötlet ugyanis az volt, hogy egyfelől a lehetőségekhez mérten minél jobban utánozza azt, ahogyan a nők a való életben is vásárolgatnak az üzletekben. Mit is mondjunk: meglehetősen addiktív appot sikerült létrehozni, amit a sikere is bizonyít.

A sikerhez persze kellett az is, hogy megjelenjenek hozzá a megfelelő mobilok (szakemberek az iPhone4-et hozzák fel példaként, de nyilván az androidos rendszer ugyanazt tudja), amelyekkel villámgyorsan és minden különösebb trükközés nélkül készíthetünk és oszthatunk meg képeket a ruhatárunkról.

A Poshmark azon ritka fejlesztések közé tartozik, aminek létrehozásakor 100 százalékban a mobilokra koncentráltak. A végeredmény minden nő álma: egy éjjel-nappal nyitva tartó ruha- (és kiegészítő) üzlet, ráadásul mindez állandóan a zsebünkben. Durva, nem?

Ráadásul az app úgy van kialakítva, hogy nekünk csak a fotókat kell elkészíteni, azt követően mindent (tranzakciók menedzselése, címkézés, és elsősorban a vevők és eladók összekapcsolása) a Poshmark intéz.

Poshmark cikk.jpg

Miért jó ez a nőknek?

Jó, jó, ez eddig egy üzleti app, de milyen egyéb haszna van? – tesszük fel a kérdést, azt gondoljuk, ezen a blogon joggal, elvégre mégis csak közösségekről szoktunk itt írni most már jó pár hete.

A helyzet az, hogy miközben több millióan töltötték le az appot több százezer virtuális ruhatárat hozva létre, gyorsan kialakult egy igazán lelkes és egymással folyamatosan kapcsolatban lévő közösség is.

A felmérések szerint egy átlagos felhasználó naponta 7-8 alkalommal les be a virtuális üzletbe, és nem csak belép, hanem időt is tölt rajta napi 1 millió dollár értékű ruhát és kiegészítőt feltöltve. Ezzel ez lett a női divat egyik legjelentősebb színtere.

Közösségek születése

Ha ez nem lenne elég, különböző közösségek jöttek létre a hasonló stílust kedvelő nőkből, amire az app is ráerősít, nem csak online, hanem offline partikat is rendezve (ezeket Posh Partynak nevezik).

Az online partikat a hét minden napján háromszor rendezik meg, ilyenkor a hasonló ízlésű nők gyűlnek össze, és akadt már nem is egy olyan „buli”, amelynek 50 ezer résztvevője volt.

Ismét bebizonyosodott, hogy a vásárlás messze túlmutat önmagán, és legalább annyira közösségi élmény is – történjen akár valamelyik üzletben, vagy egy mobilos applikáción keresztül.

süti beállítások módosítása