A közösség ereje

Ők lehetnek a jövő nagymenői: az EatWith

2014. december 01.

Lassan itt az év vége, ilyenkor a számvetés mellett az ember megpróbál kicsit a jövőbe is tekinteni. Mi is ezt tesszük a magunk szerény eszközeivel, így ma induló minisorozatunkban megpróbáljuk a közösségi gazdaság olyan cégeit bemutatni, akik (akár már a közel)jövő sztárjai lehetnek.

EatWith.jpg

Az ma már alapvetés, hogy az egész közösségi gazdaság egyik emblematikus kezdeményezése az Airbnb, és ezt most csak ezért emlegetjük fel megint, mert amit mai főszereplőnk, az EatWith csinál, az sok szempontból kapcsolódik hozzá.

A startup ugyanis nem kevesebbet kínál a főzés és a másik oldalról a helyi ízek szerelmeseinek, mint hogy összehozza őket, ráadásul előbbiek még kis pénzt is kereshetnek a tudományukkal, miközben egyáltalán nem mellékesen új embereket ismerhetnek meg és jókat beszélgethetnek.

Az EatWithet 2012-ben alapította Guy Michlin és Shemer Schwarz, abból a fenti ötletből, valamint abból kiindulva, hogy turistaként mennyire nehéz étteremben autentikus ízeket találni, ne adj Isten helyiekkel megismerkedni.

Bizalmi kérdés

A nehézséget ebben az esetben (mint a legtöbb közösségi startup életében) a bizalom kiépítése és ezzel összefüggésben az értékelési rendszer felállítása és megbízható működtetése jelenti.

Az étkezés bizalmi kérdés, és most nem az egészen szélsőséges esetekre gondolunk, hanem egyszerűen csak arra, hogy az ember, ha már fizet valamiért, akkor szeretne jót enni. A másik oldalon pedig ott van az örök dilemma: kit engedjünk be a lakásunkba, az intim szféránkba?

Nem meglepő tehát, hogy az EatWith is próbál minél erősebben szűrni. Guy Michlin szerint a vendéglátás és kommunikáció képessége, a szakácstudás és az otthoni környezet a jó vendéglátó három legfontosabb összetevője. Ennek megfelelően minden lakást és menüt minősítenek, mielőtt felkerülhetne a listára.

Exkluzív klub

A követelményeket rendkívül szigorúan veszik, olyannyira, hogy a jelentkezőknek csupán 4 százaléka (!!) felel meg – hangsúlyozta Guy Michlin, ami őszintén szólva elképesztően alacsony arány és szigorú elbírálást jelez.

A jelentkezők magas számát mutatja, hogy ezzel együtt is több mint 500 vendéglátó van fent a listán a világ 30 országának 160 városából (Magyarországról összesen ketten kerültek eddig be).

A cég 18 alkalmazottal dolgozik, központjuk San Franciscóban van. A terjeszkedés elkerülhetetlennek tűnik, ennek érdekében 8 millió dollárt sikerült összeszedniük különböző befektetőktől. Úgy vélik, hogy a digitalizáció elérte azt a szintet, amikor megint képes összehozni és egy asztal köré ültetni embereket, így végül is visszatértünk a közösségi élet kezdeteihez.

(via)

süti beállítások módosítása